Orthopedische Manuele Therapie pakt het probleem vanuit de wortels aan!

Wat is Orthopedisch Manuele therapie?

Orthopedische manuele therapie is ontstaan uit de fysiotherapie. Het is een verdieping binnen het vak; de orthopedisch manueel therapeut heeft na zijn of haar opleiding tot fysiotherapeut nog vier jaar doorgeleerd.

De orthopedisch manueel therapeut behandelt net als de fysiotherapeut klachten die te maken hebben met houding en beweging. Denk aan bijvoorbeeld rug-, nek- of schouderpijn, blessures, balansproblemen of langdurige hoofdpijn. Orthopedische manueel therapie wordt ook vaak ingezet bij revalidatie na voor het lichaam ingrijpende gebeurtenissen zoals een ongeluk of een operatie. Orthopedische manuele therapie richt zich op zogenaamde ‘ketens’ binnen het lichaam. De plaats waar iemand pijn voelt, is namelijk lang niet altijd de plaats waar de pijn veroorzaakt wordt. Deze vorm van zorgverlening zoekt naar de oorzaak aan het begin van de keten en pakt het probleem bij de wortels aan.

Bij welke klachten gaat u naar een orthopedisch manueel therapeut?

• Bij hoofd- en nekpijn welke gepaard gaan met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom;

• bij nek- en schouderklachten waarbij u uitstraling heeft tot in de armen;

• klachten hoog in de rug met rib- en borstpijn;

• lage rugklachten, eventueel met uitstralende pijn naar de benen;

• bij bepaalde vormen van duizeligheid waar u met name last van krijgt wanneer u uw nek beweegt;

• kaakklachten, eventueel in combinatie met nekklachten.

Afspraak maken of meer informatie?
Bel 0162 40 3533, e-mail naar of vul het contactformulier onderaan de pagina in.

Onze Orthopedisch Manueel Therapeut: