Mulligan Therapie is een actieve beweegtherapie voor klachten aan het beweegapparaat

Wat is Mulligan therapie?

Om pijnvrij te kunnen bewegen dient uw lichaam op de juiste manier te bewegen. Als dit niet het geval is en gewrichten, spieren en banden niet optimaal functioneren, dan kan dit blessures tot gevolg hebben. Een techniek die veel gebruik wordt om de gewrichten losser en bewegelijker te maken is een mobilisatietechniek die in de fysiotherapie beter bekend staat als “Mulligan therapie”.

Mulligan therapie is een snelle en effectieve manier van fysiotherapie om u weer pijnvrij te laten bewegen. Het doel is om de gewrichten, spieren en banden in hun natuurlijk stand te brengen. Zodat u uw lichaam gebruikt zoals het eigenlijk bedoeld is en u niet langer beperkt wordt door pijnlijke bewegingsbeperkingen.

Gecertificeerde Mulligan therapeuten zijn te herkennen  aan het CMP keurmerk.

Voor welke klachten werkt Mulligan therapie?

Wanneer biedt het Mulligan concept uitkomst?
Het Mulligan concept is in brede zin geschikt voor klachten aan het bewegingsapparaat. Daarbij kunt u denken aan klachten aan de knie, enkel, heup, schouder, rug, arm, pols en hand waarbij er meestal op röntgenfoto’s  of scans (bekijk ook onze echografie mogelijkheden) weinig is te zien. Bij het bewegen ervaart u echter wel degelijk pijn. Indien een gewricht niet goed spoort of afgesteld is, is er met de Mulligan methode veel en snel resultaat te behalen.

Het verschil met gangbare manuele therapie is dat bij Mulligan therapie van u actieve bewegingen gevraagd worden, terwijl de therapeut het gewricht in een pijnvrije uitgangshouding houdt.

Afspraak maken of meer informatie?
Bel 0162 40 3533, e-mail naar of vul het contactformulier onderaan de pagina in.

Onze Mulligan therapeuten:

Dolf Verschuren