Sportblessure opgelopen? Ribbers Fysiotherapie helpt u snel weer terug op niveau!

Wat is een sportblessure?

Een sportblessure is een letsel, schade of klacht die ontstaat bij het uitoefenen van een sport. Meestal gaat het om een sportblessure die plotseling ontstaat, dit wordt veroorzaakt door een val, klap, botsing of een verkeerde beweging.

Het voornaamste symptoom van een sportblessure is een hevige pijn. Dit kan samengaan met een branderig gevoel en bloeduitstorting. Tevens kan er een zwelling ontstaan, irritatie of vermoeidheid ontstaan rond het blessure gebied. Vaak is er een duidelijke pijnlijke plaats en deze is rood of gezwollen. Kenmerkend voor een sportblessure is pijn gedurende nacht, ochtendstijfheid en verlies van kracht.

Oorzaken sportblessures

Sportblessures kunnen verschillende oorzaken hebben. Een veelvoorkomende oorzaak is overbelasting, maar ook door slijtage. Hierdoor kan het lichaamsdeel ontsteken of scheuren. Veel voorkomende oorzaken zijn:

• Een verkeerde stap of beweging tijdens het sporten
  • Een lang periode de spieren pezen op een verkeerde manier belasten
  • Verkeerde houding tijdens het sporten
  • Dragen van verkeerde schoenen

Het is enorm frustrerend als uw lijf niet doet wat u wilt en dat u niet lekker kunt bewegen of sporten. De sportfysiotherapeut is bij uitstek degene die u helpt, coacht, adviseert en begeleidt bij uw herstel. Al tijdens het onderzoek bij de eerste afspraak zal blijken of en hoe uw specifieke klacht verholpen kan worden.

Onze sport fysiotherapeut: