(Aanhoudende) nekpijn? Fysiotherapie Ribbers heeft alle kennis in huis om u van uw nekklachten af te helpen

Nekklachten

Nekpijn is een pijn die zich in of rondom de nek bevindt. Het kan u behoorlijk beperken in het dagelijks leven. Vaak gaat het om plotselinge pijnscheuten in de nek. Ook kan de pijn uitstralen naar uw schouders en/of armen. Meestal verdwijnen de klachten vanzelf, maar kunnen ook aanhouden of zelfs regelmatig terugkeren. Houden uw klachten langer dan drie maanden aan of keren ze regelmatig terug, dan spreken we van chronische nekpijn. Dit kan alleen met behandelingen verholpen worden.

Nekpijn kan meerdere klachten met zich meebrengen en kunnen per persoon verschillen. Meestal heeft u pijn bij het bewegen van uw nek, maar de pijn kan ook uitstralen naar uw hoofd, schouders of armen. Behalve pijn in de nek, kan nekpijn ook zorgen voor beperkingen, zoals het niet kunnen draaien van het hoofd. Als gevolg hiervan gaat u veel handelingen niet meer doen, dit zorgt ervoor dat de nek steeds stijver gaat voelen.

Wat kan Fysiotherapie Ribbers voor u betekenen?

Meerdere factoren kunnen een rol spelen bij nekpijn. Meestal is het een gevolg van een verkeerde beweging van de nek, stijve spieren of een verrekte spier. Daarnaast kan het ook het gevolg zijn van een verkeerde lichaamshouding of een eentonige werkhouding. Dit zorgt ervoor dat de nek verkeerd belast wordt. .

Wat kunnen wij voor u betekenen?
Indien u langdurig last heeft van nekpijn, kan (manueel)fysiotherapie uitkomst bieden. Als eerst zal er tijdens de intake een lichamelijk onderzoek worden uitgevoerd. Vervolgens worden deze uitkomsten geanalyseerd. Ten slotte zal er, nadat de klachten in kaart zijn gebracht, een persoonlijk behandelplan voor u opgesteld worden.

Tijdens onze behandelingen maken wij gebruik van David Spine apparatuur, de meest geavanceerde rug- en nekapparatuur.

• Manuele therapie

Onze fysiotherapeuten: